یک فعال اجتماعی لارستان خطاب به نماینده لارستان در دوره هشتم مجلس :
نام نیک دیگران ضایع مکن!
زمان انتشار: 21 تير 1398 ساعت 20:36:04
تعداد بازدید: 390
در روزهای اخیر نوشته ای منتسب به علی اصغر حسنی در فضای مجازی منتشر شد و در آن پیگیری و مصوبه جاده لار- جهرم را از فعالیت های خود دانسته بود. کرامت الله بلوچی از فعالان اجتماعی لارستان در مطلب زیر پاسخی مستند به این ادعا داده است:
باسلام خدمت جناب آقاي حسني نماينده مردم لارستان خنج وگراش در دوره هشتم مجلس شوراي اسلامي
 
و تشكربه خاطر ارائه ي گزارش تان پیرامون جاده لار- جهرم(شیراز- بندرعباس)
 
به عنوان يكي از شهروندان حوزه انتخابيه به عرض ميرساند حال كه از پیگیری های باند دوم راه فوق الذکر ارائه گزارش و درخواست عدم مصادره به مطلوب توسط ديگران نموده ايد و باعنايت به اينكه براي احداث اين جاده ي حياتي زحمات فراواني توسط ديگران نيز معمول گرديده ...! اي كاش اطلاعات جامع و كاملي از وضعيت جاده مذكور ارائه مينموديد...! تا *واذا قلتم فاعدلو...! * رعايت و زحمات ديگران نيز بيان گردد که اینجانب ناچارا تنهاخلاصه اي از آن را بعرض مي رسانم...!
 
مستحضريد که  مطالعات و نقشه برداري اوليه جاده لار- جهرم به قبل از انقلاب باز مي گردد اما از شروع انقلاب تا پايان جنگ تحميلي به علت كمبود اعتبارات (ناشي از هزينه هاي جنگ ) هيچگاه مورد عنايت مسؤلين جهت تخصيص اعتبار قرار نگرفت...! و اولين بار توسط جناب مهندس جواد راستي پيگيريها و اقدامات اوليه آن (جهت احيای طرح مطالعات قبلي و... )شروع و به تصويب رسيد. سپس از طرف وزارت راه و ترابري وقت جهت شروع اين پروژه ملي اعلام شد هر يك از اين شهرستان هامقدار١٠ كيلومتر ورودي خود را آسفالت تا سرآغازي براي شروع عمليات گردد...!
 
كه اگر افرادمُسِن تر در لارستان (بويژه مسؤلين و فعالان اجتماعي)نيز بخاطر آورند ١٠ كيلومتر مسير ورودي شهر لار بطرف گردنه نارنجي توسط خدمتگزار صديق لارستان خنج و گراش مرحوم حاج محمدحسين نخبه الفقهایی كه رياست بنياد مسكن انقلاب اسلامي شهرستان هاي٣گانه(فعلي) و همزمان معاونت فرمانداري لارستان را بر عهده داشتند شروع گرديد ...!!! (از محل خودياري و بدون ريالي اعتبار دولتي!) كه خوشبختانه ادامه ي اين موضوع مقارن شد  با انتخاب آن فقيدسعيد به عنوان نماينده لارستان خنج و گراش در دوره هاي چهارم و پنجم مجلس ...! و با زحمات فراوان آن شريفِ صديق و چندين نوبت دعوت از وزيران راه و ترابري وقت...! كه ذيلأ بطور مستند ومثبته بعرض خواهم رساند ٤قطعه ازجاده لار- حهرم با انجام تشريفات قانوني به پيمان رفت...! و همزمان٣شركت راهسازي به نام هاي مانتل، ايران بستر و... بعنوان پيمانكاران تجهيز كارگاه و شروع عمليات راهسازي در محور مذكور نمودند ...!!! (ازجمله يك نوبت كه در سال٧٣/٧٤ و باحضور جناب حاج شجاعي و مرحوم وحيد نيا نماينده و فرماندار وقت جهرم...! ) مرحوم نخبه،مهندس سعيدي كيا وزير وقت راه و هیئت همراه را به لارستان آورده و بجهت لمس و درك مشكلات مردمِ و لزوم توجه كافي به محروميت هاي منطقه رانندگي ماشين از لار به جهرم رابه شخصِ وزير (مهندس سعيدي كيا) سپردند...!
 
اينجانب به لحاظ مسؤليتم شخصأ در آن بازديدحضور داشتم كه پس از استدعاي  فراوان از محضردوست و برادرِ بزرگوارم"مرحوم نخبه"و جهت اخذ دستور مساعدت براي احداث راه جويم ،بنارويه "از طريق بختيارويه "كه تاآن زمان جاده اي جزراه قديم"كَفه..!" براي تردد اين٢شهر ِهمسايه وجودنداشت ودر زمان بارندگي،مردم اين ٢شهر ناچاربودند از طريق روستاي مارمه عبور و مرور نمايند..! وزير وقت ضمن ادامه رانندگي خودرو،از طريق آب باريك به شهربنارويه و جويم وارد شد و پس از دستورهای مقتضي خارج شدند. كه به لطف خداوند احداث اين جاده فرعي نيز آغاز شد و باهمت مهندس رضايي مدير كل"كم نظير وقت"راه در مدت كوتاهي به اتمام رسيد و آرزوي مردم جويم بنارويه نيزدر آن مقطع"واز ره آوردِآن سفر" محقق گرديد...!!!
 
 در نوبت بعدي مرحوم نخبه الفقهایی مهندس تركان(ديگروزير ِوقت راه)را به لارستان آورد و قطعه ديگري شروع بكار گرديد و تا زمان حضور ايشان در مجلس٤شركت بطورهمزمان مشغول به كار بودند. البته پروژه راهسازي بود و نياز به اعتبارات كافي جهت ادامه و اتمامِ اين محور مواصلاتي مهم و لزوم پیگیری های مجدد جهت به سرانجام رساندن آن تا مرحله افتتاح جهت استفاده مردم که به زمان نمايندگي ديگر برادران ارجمند جناب دكتر سيدمنصور كشفي. جناب مهندس حاج يوسف محبي و  جناب عالی (نمايندگان ادوارششم،هفتم وهشتم مجلس)موكول گشت و هريك از اين عزيزان در گزارش فعاليت خود به مردم مشروحأ بدان پرداخته اند..!
 
لازم بذكر اينكه: عدم توضيح چگونگي اقدامات و پيگيريهاي نمايندگان فوق الذكرتوسط بنده(رعايت عدالت رسانه اي و اصول حرفه اي...!!! )اتمام مسؤليتم از سال ٧٨ وعدم اطلاعم بوده است...!!! اگر چه تا همين حد (وطبق اطلاع مسموع.! )مطلعم به احتمال قريب به يقين اتمام (يك باند)جاده ي مذكور در زمان نماينده مجلس ششم جناب دکتر کشفی و اتمام تونل در زمان نماينده مجلس هفتم جناب آقای محبی بوده است...!!! که منصفانه بود جناب عالی حداقل به زحمات این عزیزان نیز اشاره ای می کردید.
 
نام نيك ديگران ضايع مكن
تابماند نام نيكت پایدار...!
 
والعاقبة للمتقين بااحترام/كرامت ا...بلوچي

 

کد امنیتی:   
 [6 نظر]

گراشی
Iran, Islamic Republic of
27 تير 1398   ساعت: 15:44:26

اولا قرار بود دانشگاه به نام لارستان در مجتمع بزرگ علوم پزشکی گراش ساخته شود دانشگاه با نام لارستان و.فرقی ندارد اسمش لارستان باشد مگر تخت جمشید در مرو دشت نیست همه می گویند شیراز ولی بعد یه این نتیجه رسید که دو دانشکده باشد و رقابت کنند و هرکس بهتر باشد تابع دیگری شود و اوز وبیرم تقصیر وزارت کشور هست که گفت طرحی ارایه بدهیم گر اش جمعیتش.کم هست و مجبور شد وگرنه از اول نامه ارتقا گر اش می خواست و اینم محدویت وزارت کشور بود ولی من یه چیز می دانم دولتی که مصوبه خودش کامل اجرایی نکند و با یه شورش عقب بکشد همه جا عقب می کشد و در منطقه شاهد تجزیه نباشید .الانم افتتاح شدن ادارات در گر اش زنگ خطری برای لار هست چون اور هنوز دادگاه ندارد و گر اش دادگستری و باید حداقل به اور ادارات اولیه را بدید

 
گراشی
Iran, Islamic Republic of
24 تير 1398   ساعت: 09:07:47

ایشان از نظر پیگیری فرد پرتلاشی هستند اگرچه از نظر تکلم و صحبت ضعیف می باشند ولی باید عرض کنم ارتقا گر اش با این موانع که پیش رویش بود جوری انجام داد که صدای بروجردی رو همه شنیدید که گفتند خودشان رفتند و تصویب کردند و این نشان از این داشت که طرف کاری به کسی ندارد و کار خودش را می کند .ایشان تلاش زیادی برای منطقه کشید از محور دانشکده بهداشت اوز تا فرمانداری ویژه لار .ولی متاسفانه لاری ها چشم دیدن ندارند.

 
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
23 تير 1398   ساعت: 05:41:03

جناب حسنی جنابعالی دایه بهتر از مادر شدی برای لار؟شما و اطرافیانتان که جز تندروهای منطقه بودید در نظر داشتید لار بشود لارک و وسعت شهرستان لارستان تا پلیس راه بیشتر نباشد؟و این مردم بودند که اوز و بیرم را برگرداندند یادمان نرفته مصوبه دانشگاه علوم پزشکی لارستان را به دانشکده برای گراش و لار تقلیل نمودید. یادمان نرفته که استارت جاده گراش چک چک به سه راهی ارد که حذف کننده اوز و چندین روستا است را شما انجام دادید و این سرمایه دولت کماکان به موازات جاده کنونی لار اوز سه راهی ارد در دست ساخت است .یادمان نرفته پیگیری احداث فرودگاه بزرگ در گراش بودید جهت حذف فرودگاه لارستان ،که موفق نشدید ایا نمی شد همین کار را برای افزایش پروازهای داخلی و خارجی فرودگاه انجام دهید ؟ و بسیاری از موضوعات دیگر

 
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
22 تير 1398   ساعت: 05:05:21

حاصل خدمات دیگران را به نام خود کردن نوعی سرقت از دست آوردهای دیگران می باشد برای تشویش افکار عمومی

 
لارستانی
Iran, Islamic Republic of
22 تير 1398   ساعت: 02:46:05

خداییش آقای حسنی خودت حرف خودت را باور می کنی

 
لاری
Iran, Islamic Republic of
22 تير 1398   ساعت: 02:19:53

حسنی سند ارائه نمیده فقط ادعا میکنه

 
لوگوی دیجیتال